by Johann Ludwig Tieck (1773 - 1853)
Beglückt, wer an des Treuen Brust
NOTE: the footnotes have been removed from this text; return to general view
Language: German (Deutsch)
Our translations: ENG
Beglückt, wer an des Treuen Brust, In voller Liebe ruht, Kein Kummer naht und stört die Lust, Nur heller brennt die Glut. Kein Wechsel, kein Wanken, Zum ruhigen Glück Fliehn alle Gedanken Der Ferne zurück. Und lieber und bänger Drückt Mund sich an Mund, So inn'ger, so länger: Von Stunde zu Stund. Beschränkter und enger Der liebliche Bund.
About the headline (FAQ)
View text with all available footnotesConfirmed with Phantasus. Eine Sammlung von Mährchen, Erzählungen, Schauspielen und Novellen,herausgegeben von Ludwig Tieck, Zweiter Band, Berlin: In der Realschulbuchhandlung, 1812, pages 39-40.
Text Authorship:
- by Johann Ludwig Tieck (1773 - 1853), no title, appears in Der Blaubart, Act 2, Scene 1 [author's text checked 1 time against a primary source]
Go to the general view
Researcher for this page: Sharon Krebs [Senior Associate Editor]
This text was added to the website: 2015-08-17
Line count: 14
Word count: 59